FANDOM

Pan Kleks
Caf873f4342934f7c6ad2a14e7195773.jpg
Tytuły Profesor
Występowanie
Aktor/Głos Piotr Fronczewski
Przyjaciele Adam Niezgódka, Kucharz Portelas, Bosman Bank, Kapitan Kwaterno, Sternik Talens
Wrogowie Golarz Filip, Wielki Elektronik

Ambroży Kleks - główny bohater książek i filmów o Panu Kleksie.

Opis Edytuj

Wygląd Edytuj

Pan Kleks ma ogromną czuprynę zdobioną kolorowymi włosami. Ma zwichrzoną brodę, która barwą przypomina czarną smołę. Jego oczy są, niewielkie, przenikliwe jak dwa świderki oraz przykuwające uwagę. Nosi binokle kształtem przypominające ''mały rowerek''.

Charakter Edytuj

Pan Kleks bardzo lubi dzieci.

Akademia Pana Kleksa Edytuj

Po raz pierwszy ukazuje się w swojej akademii kiedy Adam Niezgódka przychodzi do jego szkoły. Zaczyna od pokazania mu całej Akademii. Po pokazie przygotowuje Zupę Kwiatową i kaczkę na obiad. Kiedy ugotował zupę poprzez Jadalne Farby prosi Adasia, żeby przelał ją do waz i zniósł do jadalni. Na drugie danie przygotowuje kurczaka powiększonego Pompką Powiększającą. Po podaniu obiadu pyta się chłopca co on chce na deser.

Podróże Pana Kleksa Edytuj

Widzimy go w Górach Lawinowych na polanie karateków z Doktorem Paj-Chi-Wo, kiedy walczy z mistrzem karate lecz w tym samym czasie przyjeżdża tam posłaniec króla Apolinarego i prosi żeby niezwłocznie pojawił się w Bajdocji. Kiedy udaje mu się dotrzeć na miejsce Król Apolinary wyjaśnia Panu Kleksowi szczegóły misji dotyczącej atramentu. Po nieudanym zamachu na swoje życie, zaplanowanym przez Boni-Al-Facego profesor udaje się w podróż statkiem Apolinary Baj wraz z 13-osobową załogą w tym sabotażystą Bonifacym, który w czasie rejsu bezskutecznie próbuje uniemożliwić kompanom odnalezienie atramentu za pomocą różnych podstępnych sztuczek np. przywołanie pancernego ścigacza nr 458 z Alojzym Bąblem na czele. Dzięki inteligencji Pana Kleksa Bonfacemu nie udało się zaszkodzić wyprawie a załoga poznaje różne stworzenia oraz Królową ABĘ, która oferuje im podróż Królewskim Batyskafem. Podczas wyprawy batyskafem Pan Kleks zdradza Pietrkowi zaklęcie uruchamiające diamentową kulę. Kiedy ekipa ląduje na Półwyspie Aptekarskim, Pietrek zostaje porwany przez Bonifacego i Alojzego Bąbla. Wtem Pan Kleks spotyka Magistra Pigularza, który zaprowadza go do kryjówki Arcymechanika. Po rozmowie z królem Patentonii on i cała załoga lecą Bajkolotem na Wyspę Wynalazców. Po walce z robotami 5 generacji Pan Kleks zauważa Alojzego Bąbla i wysyła Barnabę, żeby podążał za nim. Właśnie wtedy Pietrek niszczy robota 13 generacji systemu Filip, lecz zostaje złapany przez Alojzego Bąbla. Wtem Barnaba uwalnia chłopca i walczy z Alojzym Bąblem. Kiedy Pietrkowi udaje się uciec Pan Kleks niszczy CENTRUM i uwalnia uwięzioną załogę wraz z uczonymi. Wtem Profesor zamienia Bonifacego w niemowlę gdy przychodzi Barnaba z Alojzym Bąblem. Pan Kleks oznajmia Alojzemu, że ma zaprzestać swoich diabelskich sztuczek i naprawić to co uczynił. Przygotowuje niespodziankę dla Króla Apolinarego. Kiedy przyjeżdza do Bajdocji, stwierdza że nie zapełnił beczek atramentem wtedy załoga buduje kran z którego leje się atrament. Profesor żegna się z Apolinarym.

Pan Kleks w Kosmosie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki